Kristal Optometrist

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

14 Comments

14 thoughts on “Kristal Optometrist

  1. fatin ain

    Saya nak Tanya slepaas saya tukar spek saya jadi sntiasa pening Dan spek tersrbut terlalu terang tgok TV pun kna jauh …..kna cek power balik ke??

  2. fatin

    Saya dah cek power mata n bbeza DRI spek saya pakai skrg..power saya 3.75 dua2 belah n beza silau kiri 0.25 n kanan 0.50…spek skrg 4.00 so kna tukar kan or xperlu sb pening bila pkai n mata xselesa …sakit mata…so sya kna tukar or stay je…

  3. salwani

    salam…saya nak tanya…anak saya umur 9 tahun…tina2 minggu lepas dia mengadu sakit kepala yg amat sangat…bahagian dahi…ada kawan syorkan pi check mata kat sini….sebab sy pi hosp dr kata migrain…..boleh kah jadi ke anak saya ada masalah mata…tq

    • Salam kak. Terima kasih krn bertanya kak

    • Masalah tu dikenali sebagai frontal headache. Ianya lebih cenderung kpd masalah fokus dekat yg berkemungkinan mengganggu proses fokus anak akak semasa melihat dekat
      Sebaiknya kak boleh bwk anak akak utk melakukan pemeriksaan penuh tahap penglihatan dan kesihatan mata.
      Terima kasih

  4. Diyana

    Assalamualaikum. SY nak tnya. Dalam masa 2 bulan sy dh tukar cermin 3 kali. Power asyik berubah rubah. SEBelum ni mata saya selalu letih , berair dan pandangan nmpk berlapis tpi boleh lgi nmpk.. Lpstu sy pergi hosp dan diberi latihan untuk menguatkan otot mata. ALhamdulillah masalah mata letih sy dah berkurg. TPi mata berair dan pndgn nmpk berlapis masih ada terutama nak melihat jauh dan bercahaya. Soalan sy. Apakah sebebarnya masalh mata sy sbb power mata ni asyik berubah rubah.

  5. Siti Farhana

    As salam..Saya mempunyai rabun silau yang tinggi 500++ untuk ke dua-dua belah mata.. dan rabun jauh 300 untuk kedua-dua belah mata..boleh saya tau bagaimana nak kurangkan rabun silau ni..baru-baru ini saya ada ganti cermin mata dan kosnye hampir rm2000.00..dan pemanduan kereta pada waktu malam agak terganggu..Terima kasih

    • Salam siti. Terima kasih bertanya
      Altenatif utk cermin mata adalah kanta sentuh jenis separa keras.
      Ianya dpt mengawal rabun silau siti dan boleh mengurangkan rabun silau tersebut.
      Disamping itu ia juga boleh memberikan penglihatan yg lebih baik dan mengurangkan rasa silau malam.
      Terima kasih

      • Siti Farhana

        kat mana saya boleh dapatkan kanta ni..sebab kedai sini tak suggestkan pun..

      • Tak semua kedai cermin mata ada set trial utk kanta sentuh jenis ni. Hanya kedai yg fokuskan khidmat optometrist shj yg ada kanta sentuh jenis ni farhana.
        Mungkin farhana boleh tanya ataupun bileh dtg ke kristal optometrist di kulim.:)
        Boleh sy tahu farhana sekarang ni menetap di kawasan mana ya? Agar boleh sy suggestkan tempat beehampiran

  6. az

    Kristal blh buat lasik tak..blh dptkn range harga.

    • Kristal x buat lasik. Tp kami ada orthokeratology lens yg dapat merawat rabun az.
      Sila buat janjitemu dgn menghubungi en. Aiman di talian 044917370.
      Terima kasih

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Create a free website or blog at WordPress.com.

%d bloggers like this: